Snart får du som är medlem inloggningsuppgifter till medlemsregistret

På Höstmötet 2020 beslutades om att gå vidare med förslaget att införa tidsbokning av sjösättning och upptagning via hemsidan. Under vintern har vi jobbat vidare med detaljerna och kommer att införa detta till vårens sjösättningar.

Till tidbokningen har vi valt att använda en funktion i vårt medlemsregister, vilket drivs av Svenska Båtunionen och kallas BAS.

Inom kort kommer du som har din e-postaddress registrerad i medlemsregistret att få ett separat e-postmeddelande med inloggningsuppgifter till BAS. Dessa behöver du för att kunna boka tider för upptagning och sjösättning, men du kan även logga in för att kolla dina kontaktuppgifter samt skicka in ändringar till medlemsadministratörerna.

Instruktioner för hur du bokar tid kommer självklart att finnas på hemsidan.
Vid införande av detta så försvinner även möjligheten att boka tid på anslagstavlan på slipkontoret. Detta gäller alla allmänna sjösättningar och upptagningar, övriga tider hanteras som tidigare av de medlemmar som har behörighet att sjösätta och ta upp båtar.

Du som inte har en registrerad e-postadress kontaktar med fördel våra medlemsadministratörer, så hjälper dom dig, medlem@strangnassegelsallskap.se

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.